Miért nem szeretünk szabályzatot írni?

Miért nem szeretünk szabályzatot írni?

A szabályzatírás nincs ott a top 3 vagy top 5 vagy top 10 munkahelyi tevékenység és kreatív, flow-élményt adó feladat között. Összegyűjtöttük azokat az alapvető ellenérzéseket, amit egy szabályzatírásra felkért, megkért, a feladatot „megnyerő” vállalati szakértőben keletkezhetnek.

Nem izgalmas

Nincsenek benne tündérek, törpék, varázslók, szép lányok, jó autók, menő focisták, Insta videók, delfinek, kiskutyák, kismacskák, gyönyörűen lefotózott torták, vadkovászos kenyerek és grillezett húsok.

Nem a munkakörünk része

Jó eséllyel senki sem járt szabályzatíró szakra, nem is ilyen pozícióba vették föl és elsősorban nem is a szabályzatok elkészültét kérik számon – csak olyan mellékesen bedobják: „Jucikám/Gyurikám, van itt egy ilyen gyors és egyszerű adminisztrációs dolog, be tudnál jönni hozzám, kérlek és elmondom pár percben.”

Nem egyszerű

Egy szabályzattal kapcsolatban mindig van valaki, akinek van még kérdése.

Nem gyors

Van rá esély, hogy hetek, hónapok telnek el, mire elkészül, elfogadják, kiadják, mindenki megismeri és használni is kezdik.

Nem egyszeri

A szabályzatokat rendszeresen

  • frissíteni,
  • ellenőrizni,
  • átdolgozni,
  • kiegészíteni szükséges ahogy
    • elkészül egy új projekt,
    • jön egy új termék, szolgáltatás,
    • jön egy új vezető,
    • alakul egy új csoport, részleg, osztály, terület.

Aki a szabályzatírásba keveredik, az abból csak viszonylag nehezen lehet kimozogni. Kevesen vannak, akik ezt szeretik csinálni, bevallom, bevalljuk, mi igen, mert van szép és jó oldala is. Arról is fogunk hamarosan összefoglalót írni.

Addig, ha a fenti felsorolás alapján, úgy érzi, úgy látja, érdemes a szabályzatírási feladatok újra gondolni vagy egy részét elengedni, lépjen velünk kapcsolatba az alábbi formanyomtatvány kitöltésével.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük